Met een werk van Maartje Strik (2013)…Vlinder_MaartjeStrik

In het zwiepend vangnet

vang ik heel secuur

de fragiele vleugels van het woord

het lijfje letters in dartel puur

vlindervrijheid teer gestoord

Wat eens als logge rups

schuivend kroop en

vrat het bladergroen

omvat door cocon van taal

bevlogen zinnen mijn gevoel

,

Verendons getrippel, kriebelt

weifelend op mijn palm

waaiert kwetsbaar kleur en pracht

veel subtieler tekening

dan ik woorden dacht

vliegt weer op, laat zich zien

laat zijn vlucht in jou vertalen

flierefladdert letters

zeggingskracht

amper voelbaar

komt het jou onthalen,

,

Na ooit eerder geschreven te zijn, nu gerijpt én wat bijgestuurd via het vriendelijke forum van de poëzie-leestafel, dacht ik dit gedicht maar weer te plaatsen. Want het gefladder van woorden is er nog….

En op Gedichtendag 30 januari 2014 heb ik dit gedicht vergezeld van een mooi werk van Maartje Strik.

2 gedachten over “Woordvlinderaar

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.